Chcesz zacząć działać na TikToku, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Najtrudniej jest zacząć! Poniżej przedstawię Ci 7 prostych wskazówek, które ułatwią Ci start w tym medium.
1. Zrozum algorytm TikToka
Żeby skutecznie działać na TikToku musisz najpierw zrozumieć jego algorytm. A działa on naprawdę rewelacyjnie! Wystarczy kilka przesunięć palcem, a mechanizm uczy się, jakie treści interesują danego użytkownika i jakie propozycje mu podsuwać. Twoje video na początku trafi do małej grupy docelowej, a następnie, na podstawie jej reakcji, zostanie rozprzestrzenione dalej. Kluczem jest wstrzelenie się w zainteresowania odbiorców i skłonienie ich do interakcji.
Jakie interakcje liczą się w algorytmie TikToka? Najważniejszym aspektem oceny Twojego video jest to, czy filmik został odtworzony ponownie. To jasny sygnał dla mechanizmu, że treść przykuła uwagę społeczności i jest warta poniesienia jej w świat. Liczy się również to, czy video zostało obejrzane ponownie, a na dalszych miejscach znajdują się kolejno: udostępnienia, komentarze, lajki.
Spraw, by użytkownicy otrzymywali od Ciebie wartościowy content i chcieli go oglądać. Nie dopuszczaj do nudy i świadomie zarządzaj dynamiką swoich video.
2. Postaw na dynamizm kreacji
Masz dosłownie kilka sekund na zatrzymanie uwagi widza. Upewnij się więc, że Twoje video nie jest przegadane i że jesteś w stanie przekazać swój punkt widzenia w kilka czy kilkanaście sekund.
Na początku zrezygnuj ze spontana. Przygotuj scenariusz swojego tiktoka. Rozpisz, co dokładnie będziesz mówić w danym kadrze, a następnie redaguj tę treść tak długo, aż osiągniesz ESENCJĘ swojej wypowiedzi. Usuń wszystkie niepotrzebne słowa. Skróć zdania. Wyrzuć powtórzenia. Zastanów się, czy da się powiedzieć to krócej. Dzięki temu Twoje video nie będą przegadane, a każda klatka to będzie samo mięso! Czy ptyś z kremem. Co kto woli!
Pomyśl także o aspekcie wizualnym. Dobrze jeśli poszczególne kadry będą się od siebie różniły. Może przebierzesz się między nagraniami? Może nagrasz je w różnych lokalizacjach? Sky is the limit!
Mam dla Ciebie jeszcze jeden protip! Wiesz już, że TikTok jest medium szybkiego contentu. Całą historię musisz zmieścić w kilkunastu sekundach. Każda z nich jest cenna! A więc ja w edycji zawsze przyspieszam swoje video o 10%. Widz zupełnie nie zwróci na to uwagi, a Twój filmik przyspieszy i stanie się bardziej dynamiczny.
3. Zacznij od trendów i treści, które już masz
Nie masz pomysłów na pierwsze tiktoki? Zacznij od śledzenia trendów i zapisuj ulubione video oraz dźwięki. Następnie zastanów się, jak możesz je wykorzystać w swojej branży. Spójrz, jak ja podeszłam do tematu:
TikTok
Masz za sobą pierwsze trendowe tiktoki? Świetnie! A więc teraz pomyśl o treściach, które już masz i po prostu przetłumacz je na język TikToka. Często wracam do swoich wpisów blogowych i na ich podstawie tworzę scenariusze do tiktoków. Przycinam treści, edytuję, uzupełniam, aż uznam, że MAM TO! Wkrótce pojawi się u mnie wpis o recyklingu treści – znajdziesz tam masę inspiracji na ponowne wykorzystanie swojego contentu! A tymczasem spójrz jak robię to w praktyce:
TikTok
4. Znajdź balans
Wbrew powszechnej opinii TikTok to nie tylko śmieszkowanie. Ludzie nie przychodzą tam tylko po memiki, ale chcą się też czegoś nauczyć. Zachowaj więc równowagę między treściami humorystycznymi a eksperckimi. Nie przeginaj w żadną stronę. Najlepiej stwórz strategię social mediów i rozpisz, jak będzie wyglądała Twoja aktywność na TikToku.
5. Wybierz apkę do edycji video
Przetestuj różne apki do edycji video i wybierz tę, w której najlepiej Ci się pracuje. Większość z nich jest naprawdę intuicyjna, ale to ważne, by mieć przy sobie narzędzie, w którym czujesz się pewnie. Ze swojej strony polecam InShot i CapCut. Najwięcej moich video obrabiam właśnie w tym pierwszym narzędziu.
6. Opisuj video
Nie ignoruj opisów i hasztagów. TikTok aspiruje do bycia kolejną największą wyszukiwarką informacji. Podpisz video tak, by TikTok łatwo mógł je dopasować do Twojej grupy docelowej.
7. Bądź konsekwentny
To rada, której udzielam zawsze, gdy mówię o mediach społecznościowych. Nie da się ich prowadzić inaczej. Bądźcie konsekwentni i publikujcie regularnie dobry jakościowo content, a zobaczycie efekty swoich działań. A wiesz co jeszcze jest ważne? Nie poddawaj się! Dopiero zaczynasz swoją przygodę z TikTokiem, więc daj sobie czas na próby, testy, błędy i po prostu baw się dobrze!
Zaobserwuj mnie na TikToku!
Wiesz, co najtrudniej zrobić na TikToku? Zacząć! Mam nadzieję, że z powyższymi radami Twój start będzie dużo łatwiejszy! A jeśli masz więcej pytań w tym temacie, zadaj je w komentarzu poniżej. Chętnie odpowiem! I zapraszam na mój kanał na TikToku. Widzimy się!
2 komentarze