Zastanawiasz się, czy TikTok to dobre rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy? A może to rozrywka dobra tylko dla dzieciaków? Rozwieję Twoje wątpliwości! Poznaj 5 powodów, dla których warto być na TikToku!
1. Potencjał TikToka wciąż rośnie
Do TikToka dołącza coraz więcej osób. Według raportu OpenMobi, w Polsce mamy już 8 milionów użytkowników! Kim oni są?
W poprzednich latach byli to głównie nastolatkowie w wieku od 13-17 lat. Dzisiaj te liczby się zmieniają. Większość społeczności tworzą młodzi dorośli, a więc osoby w wieku od 18 do 34 lat. Stanowią oni aż 60% społeczności! Co to oznacza? Że użytkownicy TokToka dorastają wraz z aplikacją! Stają się bardziej świadomi i skorzy do dokonywania zakupów. Mają własne portfele i mogą nimi zarządzać. Reprezentują więc liczną grupę potencjalnych klientów.
2. Na TikToku spędzamy najwięcej czasu
To właśnie na TikToku spędzamy najwięcej czasu. Według raportu Data.ai, w 2022 roku użytkownicy poświęcili mu blisko 29 godzin miesięcznie! To znacznie więcej niż przeznaczyli na Facebook (ok. 15 godzin) czy Instagram (ok. 8 godzin).
3. Świetny algorytm
TikTok ma rewelacyjny algorytm, który działa na zasadzie kojarzenia zainteresowań. Podsuwa użytkownikom treści, które mogą ich naprawdę zaciekawić. Świetnie jest tworzyć content, wiedząc, że masz szansę dotrzeć do swojej niszy.
Algorytm wręcz bezbłędnie odczytuje zainteresowania użytkowników i personalizuje rekomendacje. Według badań Wall Street Journal, mechanizm TikToka potrzebował średnio 40 minut, by nauczyć się preferencji użytkowników i podsuwać im dopasowane treści.
4. Masz szanse na dobre zasięgi
Masz szanse na dobry zasięg, nawet jeśli działasz tam dopiero od niedawna. Nie musisz mieć kilkutysięcznej bazy followersów, żeby docierać do ludzi ze swoim przekazem. Jak to możliwe? Na starcie TikTok zawsze wyświetli Twoje video garstce osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane tematem. Jeśli wejdą one z nim w interakcję (np. odtworzą je ponownie, polubią, zapiszą), to algorytm poniesie Twój filmik dalej, do szerszego grona odbiorców.
5. TikTok stawia na różnorodność
Supermocą TikToka jest jego różnorodność. To inkluzywne miejsce. Znajdziesz tam głupotki, polecajki modowe, pomysły na 17 dań z buraka, ale również porady prawne, recenzje książkowe, czy sposoby na optymalizację swojej pracy. Dla Twojej branży również znajdzie się miejsce!
Czy muszę być na TikToku?
TikTok daje ogromne możliwości, by znaleźć tam swoją niszę. Czy to znaczy, że masz teraz wszystko rzucić i tiktokować? NIE!
Pamiętaj o swojej strategii social mediów i przeanalizuj grupę docelową. W jakim wieku są Twoi klienci? Gdzie spędzają czas? Są na TikToku? Bądź tam również i Ty. Nie ma szans, że ich tam znajdziesz? Odpuść.
Zaobserwuj mnie na TikToku!
Chcesz wiedzieć więcej o social mediach i nauczyć się je prowadzić? Dołącz do mnie na TikToku!
Jeden komentarz